aldrig mer stengolv!

Aldrig, aldrig, aldrig, aldrig någonsin mer att jag vill ha ett stengolv. Jag kommer inte ihåg att det var så här jäkligt när vi la golvet i hallen men kanske har jag förträngt det. Idag har jag tillbringat nästan hela dagen med att skura golvet... och ändå är bara halva gjort. Inte ens den halvan som är gjord kan kallas för klar för den delen heller, den behöver nog skuras åtminstone 20 gånger till för att bli rent men kanske inte knäskurande i alla fall.

Vi var iväg ett par timmar tidigare idag och valde tapet till köket. DET var åtminstone trevligt men inte så lätt. Jag undrar hur många tusentals olika tapeter det egentligen finns att välja mellan? Till slut valde vi faktiskt en svart tapet. Det är bara två väggar som ska tapetseras och med vita luckor osv. så tror jag inte att det blir så mörkt i rummet. I värsta fall får vi väl tapetsera om i så fall. Den här var svart med några streck, eller hur det nu var... Jag har redan glömt. Jag tror att den kommer på tisdag och det blir säkert lagom.

För övrigt så har det inte hänt så mycket. Just nu sitter jag nyduschad och ombytt, åh så skönt det är att få rena kläder... Själv är jag nog inte så ren ändå, var svart över hela kroppen efter skurandet. Det är ju tur att jag tänker bada två veckor i Turkiet i alla fall, om inte förr så går det väl bort då ;-)

När jag tänker efter, jag skulle KANSKE kunna tänka mig stengolv igen men då ska det vara ljusa plattor med ljus fogmassa och släta plattor dessutom. DÅ KANSKE jag skulle kunna tänka mig stengolv igen.... Fast å andra sidan, nu har vi det i hallen och i köket, det finns väl inte så många fler ställen att ha det på. Badrummet kanske.

Nu, ska jag ta det lugnt i någon timme sedan ska jag och min mörbultade kropp krypa ner i sängen och sova... Sen är det bara att börja om i morgon igen...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits