känner mig utarbetad

Jag orkade helt enkelt inte skriva något mer förra veckan, trots att jag tänkte göra det varje dag. Jag var ensam på kontoret torsdag och fredag, lite tyst men eftersom jag hade en hel del att göra så gick tiden ändå fort. Nu är det bara tre dagar kvar och sedan är det semester. Jäklar vad jag behöver semester just nu!!!

I fredags jobbade jag ju hela dagen, gick upp vid 6 som vanligt och åkte till jobbet. Skippade lunchen (åt lite fil snabbt bara men det tog inte mer än 5 minuter) Sedan åkte jag i stället hem lite tidigare på eftermiddagen. När jag kom hem var det dags för golvläggning. Peter hade redan börjat lite men pga dålig rygg och dåliga knän (bl a) så behövde han hjälp. Vi jobbade tillsammans hela kvällen -och halva natten. Jag tror att vi slutade vid 03.30! Duschade lite snabbt och somnade sedan på en gång. Igår sov jag väldigt länge i stället, vaknade klockan 13.15! Det har nog inte hänt på många år... Vi var tvungna att låta golvet torka i 16 timmar innan vi kunde gå på det så inte förrän vid 19-tiden igår kväll kunde vi gå in. Då var det några timmars jobb med att rengöra plattorna och ta upp bruk från fogarna där det hade blivit för mycket. Sen var det dags att foga plattorna... och nästa gång när jag tittade på klockan var den 02.30,  I säng men det var lite svårt att somna då.

I morse gick jag upp klockan 08.30 och började skura plattorna. Det var ju massor av fogmassa över plattorna. Svart är den dessutom så det var som att hälla ut tjära. Jag fick byta vatten i ett kör. Gjorde helt slut på en skurmopp och började på nästa. Jag skurade golvet oavbrutet i ungefär 4 timmar men skulle nog behövt dubbla tiden. Linda och Tomas var här idag för att hjälpa oss att sätta upp nya köket och de var tvungna att få börja till slut. Jag vet alltså att jag har ett antal timmars skurande framför mig i veckan... Jag var så slut att jag nästan grinade under hela eftermiddagen, kan inte komma på när jag var så här slut senast. Nu ska jag krypa i säng eftersom det är jobb i morgon... och antalgligen på kvällen också.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits