semester

så skönt, så skönt! Nu har äntligen min semester börjat. Igår var första dagen. Den tillbringade jag först i soffan där jag läste ut en bok. Dagens boktips: Tusen strålande solar av Khaled Hosseini, mycket bra!

Sedan blev det skurande av golv i köket, vilket behöver göras ungefär 500 gånger till innan det blir bra. Peter och jag satte sedan upp ett av skåpen som ska vara över frysen. Jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle vara så himla jobbigt! Jag skulle hålla upp skåpet medan Peter skruvade fast det. Trots att han jobbade så snabbt han kunde så trodde jag att jag skulle kräkas rakt ut över golvet till slut. Det var inte att det var tungt utan att jag behövde stå med armarna rakt upp och hålla i som var jobbigt, tror jag... hmm, vet inte men jobbigt var det i alla fall.

På kvällen hyrde vi en film som jag, Sandra och Peter tittade på. Det var Bedtime stories, mysig. Därefter såg vi P.s I love you. Peter var gullig och "stod ut" även fast det inte var hans typ av film. Jag tyckte att filmen var ok men inte i närheten av boken som är helt underbar. Cecila Aherns böcker är underbara, jag har bara läst dem på engelska så jag vet inte hur den svenska översättningen är men det är i alla fall böcker som jag gillar.

På tal om böcker så väntar jag på ett paket som jag beställde från Bokus förra veckan. Jag har för mig att det var 8 böcker som jag beställde. Alla utom en tänkte jag ta med mig till Turkiet. Jag beställde nämligen alla i pocketformat, utom en som inte kommit ut i pocket än. Alla är Dean Koontz eftersom jag kommit in i en Koontzperiod nu.

Jaha,det kanske är dags att gå ut med doggsen och sen fortsätta lite i köket... Jag ska lägga ut lite bilder senare på hur det framskrider där inne

Kommentarer:
Postat av: Linda

bra murmia =D


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits