stress, kök, resa och galapremiär med Tarantino

Oj oj... Nu har det varit en hel del att göra den senaste tiden! Vadå semester??? Vi har stressat som galningar för att få någorlunda ordning på köket innan vi åker. Den enda dagen som vi tog det någorlunda lugnt var i lördags. Peter åkte ner till Hultsfred med min kära lillebror och mina brorsöner. De var där och tittade på bl.a. Metallica.

Jag höll på och skrapade väggarna i köket på dagen men på eftermiddagen åkte jag och Sandra till Täby centrum där vi först shoppade lite och sen gick på bio. Vi såg The Proposal och gillade den båda två. Det var mysigt att gå på bio bara vi två, vet inte om eller när vi har gjort det tidigare.

Köket då, ja, det mesta är faktiskt klart, det är bara de där irriterande smådetaljerna kvar. Som till exempel att det inte finns vatten där inne eftersom vattenblandaren inte kommit än, trots att den skulle kommit i fredags förra veckan. Även om den skulle komma i morgon så hinner vi inte göra något åt det nu. För övrigt är det fogningen vid kaklet och lite täcksidor som ska på, annars är det mesta klart och vi är väldigt nöjda. Det har blivit jättefint tycker vi, svart och vitt så som vi ville ha det också. Jag orkar inte fota nu, för det skulle innebära att jag blir tvungen att starta upp min bärbara dator för att kunna lägga in bilderna och det orkar jag inte just nu.

I går var vi inbjudna på stor galapremiär av filmen " Inglourious Basterds" av Quentin Tarantino. Skådisar var bl.a. Brad Pitt och en som heter Waltz någonting. Tarantino himself var där och även den där Waltz-snubben (som var en mycket, mycket bra skådespelare). Det var kul för filmen hade absolut världspremiär för oss igår. Tarantino hade av någon anledning valt just Stockholm som startplats för galapremiärerna (ska väl gå vidare runt världen nu, han var i alla fall på väg till London direkt efter Stockholm igår). En himla massa kändisar var det ju på plats också (även om jag har väldigt svårt att känna igen folk eftersom jag är ganska ointresserad av TV och kändisar.

Vilka var där...? Tja, alla som var där förra gången var där igår också, jag (tror) även att jag såg Persbrandt (är inte helt säker på hur människan ser ut men jag tror att det var han, åtminstone om han var i sällskap med en höggravid tjej). Lyckligast var jag i alla fall över att se en av mina stora idoler, Johnny eller Mattias från byggprogrammet på femman. Jag vet inte vem som är vem av dem men det var i alla fall en av dem.  Tja, sen var det en massa andra "kändisar" där men som jag inte vet namnet på... Det var i alla fall mängder med fotografer och autografjägare utanför avspärrningarna igår. Lite coolt att lilla jag (fast egentligen Peter) är inbjudna.

Just nu tar jag en liten paus från packandet. Vi ska lämna stackars Sandra i röran här hemma och åka till Turkiet i morgon. Hon är hemma och är hundvakt men tycker nog att det är lite skönt att bli lite av med oss för ett tag. Hon verkar ha ett fullt program av folk som ska befolka huset när vi är borta.

Just nu är jag nog för trött för att kunna njuta av tanken på att vi ska åka i morgon och det kommer antagligen att ta ett par dagar att stressa ner men nog sjutton ska det bli skönt. Bara ligga där på stranden och koppla av med en bra bok i handen, eller en öl, eller bara ligga där och njuta av utsikten mot havet...

Vi får se om jag hinner få iväg några rader i morgon, annars blir det troligen inget inlägg från mig förrän den 6 augusti igen. Det kan ju hända i och för sig att jag lånar datorn i foajén och slänger iväg ett inlägg någon gång... men det är inte säkert.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Nice mamma =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits