Allt hänger på presentationen...

Vi har ju varit och tittat på en hel del kök vid det här laget. Igår bestämde vi oss för att ge IKEA ytterligare en chans och åkte till Kungens kurva. Deras presentationer av sina kök var verkligen jättefina och helt plötsligt hittade vi en variant som vi gillade. Vi hade sett den tidigare förstås, både i Uppsala och i Barkarby men först nu föll den oss i smaken. Allt hänger på presentationen! Vi fick lite mer att fundera på med andra ord. Nu ska vi ju träffa köksplaneraren på Noblessakök i morgon kväll först så vi får se vad det ger innan vi bestämmer oss.

Idag ska vi faktiskt inte åka någonstans och det känns riktigt underbart! Jag har klippt Mollan på förmiddagen och nu ska jag snart ge mig ner på undervåningen och ta hand om lite tvätt och strykning. Även om det inte är världens roligaste jobb så är det ju skönt när det är gjort.

Under tiden ska jag drömma mig bort till Turkiet... Det ska bli så himla skönt att komma tillbaka dit i sommar igen. Där kan jag verkligen koppla av och bara njuta av livet. Mitt paradis på jorden! Jag har faktiskt rest en hel del i mina dar men ingenstans känner jag mig så totalt avslappnad och hemma som i Turkiet. Vi har gjort "häftigare" resor och vill väl göra flera sådana men ändå, Turkiet har något alldeles speciellt.

Här kommer några bilder:


Ovan är utsikten från "vår" balkong. Vi hoppas få samma rum igen, vi har i alla fall haft det två år i rad. För att komma till stranden går vi bara över gatan och in på den lilla vägen där taxibilarna står.



Ovan, en annan vy från hotellet, solen är på väg ner... Vackert!



Stranden är helt underbar. På bilden ser det ut som om det är jättelångt till vattnet men det är bara några meter.



Det här är den ena av hotellets två pooler i skymningen. Vi brukar avsluta stranddagarna med ett dopp eller två i poolen.



Det här är en liten del av en jättestor och vacker fontän som vi ser från vår balkong, den brukar vara upplyst i blått och grönt på kvällarna.



Hotellet har halvpension och frukost och middag är uppdukat som buffé. Det här är en liten del av efterrättsbordet. Jag brukar aldrig äta efterrätterna eftersom de är väldigt söta, för söta för min smak men det är roligt att titta.



En kille som jobbar i baren brukar roa sig med att göra konst av meloner. Den här och de följande melonbilderna är tagna 2007. Förra året hade han utvecklats otroligt och hans melonkonstverk var än mer detaljerade och helt enkelt otroliga. Tyvärr hittar jag inga bilder på dem just nu.







Kvällarna avslutar vi alltid vid hotellbaren med en stor, kall och god öl. Oj då, där sitter visst jag bakom ölen ;-)



Inte så konstigt att jag längtar dit.... Bara två månader kvar tills vi åker dit igen.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Oh jag vill också! Skönt ni ska få ha det i värmen =) Kul att du visar upp dig i bloggen också murmia. Har funderat på om inte du borde lägga upp en presentationsbild också??


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits