Köksjakt

Så, då har den här dagen snart passerat också! Vi åkte till IKEA i Uppsala för att leta efter kök. Det var faktiskt inte så mycket folk där men vi kommer ändå inte att åka tillbaka till just det stället. Det var ingen höjdare precis. IKEA i Barkarby är betydligt mycket bättre.

I vilket fall som helst så hittade vi ingenting som vi gillade där. Jo, det finns massor av smarta och bra lösningar. Problemet är bara att vi inte hittar några luckor som vi gillar. Vi kom fram till att vi måste leta vidare på andra ställen. Hellre att det får ta lite längre tid men att vi får det vi vill ha. Fast inom mig stönar jag högt, trodde att det skulle vara klart före sommaren.

Nåja, här kommer ett par bilder på köket som det ser ut idag. Jag har börjat riva ner tapeterna, det är därför väggarna ser ut som de gör just nu...



Som synes ovan så har lådorna i lådmodulen försvunnit. Under årens lopp så använde ungarna lådorna som stege och till slut gick det sönder, inte så konstigt.





Det ligger en massa skit på bänken för tillfället, det är för att jag har tömt bort en del och vet inte vart jag ska göra av det under tiden.
Egentligen så trivs vi ganska bra med själva planlösningen i köket så det kommer i stort sett att vara samma sak med det nya, åtminstone som det känns just nu. Vi får väl se hur det slutar när vi väl får till det till slut.

Igår hade vi "storfrämmande" i ett par timmar på kvällen. Det är ju minst sagt ganska provisoriskt här hemma nu så middagen fick intagas vid vardagsrumsbordet (som också ska bytas ut i det snaraste).


Och golvet i vardagsrummet ska också bytas ut, fast det får nog vänta tills hösten... Det duger i alla fall att krypa på tycker Oliver...


Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa i min bok. Jag behöver lite avkoppling efter dagens spring i affärer.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Tomas tycker att ni gör 100 % rätt som tar tid på er för att hitta det ni söker. Att bygga köket tar ju inte SÅ lång tid sen när det väl gäller ändå


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits