Skitbil!

Jag pratade med Peter precis innan jag lämnade kontoret idag. Han berättade då att han var på väg hem och att han precis passerade Täby centrum. Han mådde inget vidare och sa att han skulle åka raka vägen hem och lägga sig att vila. Därför blev jag livrädd när jag kom hem och såg att han ännu inte kommit hem när jag kom hem en timme senare. (det borde nämligen tagit honom max en kvart från Täby och hem). Jag slängde mig på telefonen och det visade sig att han hade stannat till på Willys i Åkersberga för att handla lite middagsmat trots allt. Sen ville inte hans bil starta...

Så nu står hans bil fortfarande nere på Willysparkeringen. Bärgare är på väg men den kommer väl inte förrän om tidigast en timme. Sen ska bilen bogseras till verkstad och Peter måste ha hyrbil från i morgon bitti. Det absolut löjligaste i hela den här historien är att han förra veckan skaffade en speciell försäkring som ska gå in i sådana här situationer. Han har naturligtvis försäkring på bilen som det är men det här var en extraförsäkring. Idag kom papperna därifrån och så måste han utnyttja den direkt. Om jag har förstått saken rätt så blir det ingen kostnad för bärgningen eller för hyrbilen de första dagarna men reparationen lär ju kosta... Det är ingen bil man skruvar på själv tyvärr. Det lär bli några onödiga tusenlappar, SUCK SUCK och SUCK. Ibland hatar jag verkligen bilar.

Just den här veckan är det extra viktigt att han har bil dessutom. Helt fel vecka för sånt här! Vilken annan vecka som helst så hade det kanske kunnat lösa sig utan bil, trots att han måste ha bil för att kunna ta sig till jobbet, men inte den här veckan. Han är ledig på torsdag och fredag men behöver bilen. På torsdag morgon ska han vara inne på TV 4 för att bli intervjuad i morgonsoffan. Sen har han ett viktigt möte i Åkersberga på dagen och på kvällen ska vi båda gå på stor galapremiär, fast då kan vi i och för sig ta min bil. Varken han eller jag kan ta oss till våra jobb utan bil heller så jag måste ha min. SUCK igen.

Fast, när jag ringde honom och hörde att det bara var bilen så blev jag otroligt lättad. De sekundrar det tog innan jag fick tag på honom hann jag tänka 1000 tankar...

Kommentarer:
Postat av: Linda

Usch!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits