Stampat jordgolv kanske?

Idag har vi farit runt igen... STOR SUCK. Först åkte vi till Häggvik och tittade på kök, därefter både i Arninge och i Åkersberga. Ballingslövs kök i Arninge verkade så lockande för ett par dagar sedan men när vi kom dit idag så kändes det inte alls rätt. Kanske berodde det på att det var en låda i ett av utställningsköken som var kantstött och det såg definitivt inte snyggt ut. Ingenting där kändes lockande längre.
SÅ, nu står vi på ruta ett igen. Det är bara att leta vidare. Under tiden så provar jag mig fram i ett köksritarprogram, ungefär ett sånt som IKEA har men ett annat märke. Epoq heter det och jag tyckte att det var lättare att hantera. Det betyder inte nödvändigtvis att vi ska ha ett sånt kök men det är bra att rita upp olika alternativ.
Vi har beställt tid för konsultation på måndag kväll. Då ska vi rita och titta på ett Noblessakök. De hade en jättefin utställning i Arninge, antagligen det bästa hittills.

Om inte det känns rätt på måndag så lutar jag nog åt att ge upp! Kanske ska vi helt enkelt köra med stampat jordgolv, en eldstad mitt på golvet och så kan vi hänga kokkärlen i taket... Bra idé?

På kvällen bestämde vi oss för att hyra film. Det var evigheter sedan sist. Problemet är bara att det brukar vara svårt att hitta något som alla gillar. Peter och Sandra gillar skräckfilmer, det gör inte jag. Jag och Sandra gillar drama och komedi, det gör inte Peter. Jag och Peter gillar sience fiction, det gör inte Sandra. Alltså brukar det minst sagt vara svårt att hitta något som alla tre faktiskt gillar men ikväll lyckades vi.

Dagens filmtips är: Australia.

Nu har Peter och jag precis varit ute en sväng med hundarna (som jag ska ta och presentera ordentligt någon dag). Det duggregnade ute men var inte direkt kallt. Alldeles stilla och lugnt, så det var faktiskt en skön promenad trots regnet. Nu får det nog bli dags att krypa till kojs. Jag tror faktiskt inte att vi ska ut och fara något i morgon... men vem vet.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Jättefin idé med stampat jordgolv, eldstad och kokärl mamma *S*


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits