Tråkfestivalen

Jag kan verkligen, verkligen inte finna något nöje i melodifestivalen. Jag brukar aldrig någonsin titta på de svenska uttagningarna men ser för det mesta själva finalen tillsammans med Peter och Sandra. Jag tycker att det är ganska tradigt att sitta och höra 25 låtar som har mer likheter än olikheter. Vissa är väl helt ok men mest är det långtråkigt. Jag gillar visst musik men då ska det vara musik som jag väljer själv.

Nåja, svenska bidraget var ju faktiskt förvånansvärt ok men samtidigt förstår jag att det inte gick vidare. Uppenbarligen ville alla ha ett väldigt "snällt" bidrag som vinnare. Jag tycker nog att norges bidrag var mer gulligt än bra men ändå helt ok. Annars, om jag nu skulle ha haft någon favorit igår kväll så var det nog Armenien (tror jag), det var två tjejer i blått som sjöng. Jag gillade både låten och dansen. Nog om detta!

Igår var vi ute och for en hel del. Vi shoppade till slut vitvarorna till köket, allt utom fläkten eftersom vi inte är riktigt säkra på vilken vi vill ha än, den får lösa sig efter resans gång. Vi får väl hem prylarna om en dryg vecka eftersom det är kortvecka den här veckan. Jag tänkte börja fota och lägga ut bilder på renoveringen vartefter det går framåt när vi väl kommer igång. Vi var även ute och tittade lite på kökssnickerier, nu är det helt plötsligt inte alls säkert att det blir IKEA eftersom vi har hittat flera andra alternativ som är jättesnygga. Vi får se vad det blir till slut.

Nu ska jag gå och duscha och sen fixa håret, behöver lite extra färg igen...

Kommentarer:
Postat av: Linda

Tråkfestival?? snarare tråkmamma. Dessutom var det inte melodifestivalen utan schlager ;-) och nog vet jag varför du gillade Armenien (Inga och Anush ((anus.. haha läs min blogg))..) det är ju för att det lät likt den turkmusik du älskar =D



Ska ni be Tomas om hjälp eller har ni tänkt om nu?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits