helgens bästa beslut

Det har verkligen varit mycket den senaste tiden! Jobbet har varit så stressigt att jag knappt har kunnat tänka på annat. Det är inte alltid så, just nu har vi haft ett stort jobb som skulle slutföras, samtidigt som det vanliga jobbet också måste göras. I fredags sprang jag som en galning fram och tillbaka mellan datorn, kopiatorn, konferensrummet osv. tror knappt att jag satt stilla i 2 minuter. Jag jobbade över en halvtimme men det är ju inte så kul en fredagskväll så till slut åkte jag hem.

Jag kände mig jättestressad över jobbet både på fredagskvällen och i lördags, så i går när jag vaknade tidigt åkte jag dit. Jag jobbade undan i 6 timmar, mellan 8,30-14,30 och det var faktiskt helgens bästa beslut!

I dag har det varit full fart, FULL fart men tack vare jobbet i går så hann jag få allt klart utan att behöva jobba över. Det kändes jätteskönt. Nu tror jag att jag är "i fas" och kan jobba normalt en tid framöver, åtminstone tills nästa "kris".

Nåja, jag tömde kameran i dag och jag hittade ett par bilder på nya köket som jag inte har lagt in. Det är ju inte klart än men det visar i alla fall hur det kommer att bli.

Det ska in en täcksida över kylen och frysen och sen ska kaklet fogas och det ska sättas en kakellist.


På den här bilden är det fortfarande vår gamla spis och vattnet över diskbänken är inte inkopplat än. Nu är spisen utbytt förstås och vattnet rinner så fint genom den, på bilden obefintliga kranen. Det är också vårt gamla köksbord som skymtar i framkanten.


Tja, ungefär som bilden innan...


Här är en dålig bild på vårt nya köksbord. Den gamla mikron står i bakgrunden eftersom vi inte har fått några elkontakter över bänken än, så vi har inte kunnat koppla in den nya. Vinstället som står i bakgrunden ska inte heller stå där sen.


Och här är en bild på vår fina nya skänk


 Närbild


Nehej, nu ska jag gå och rensa kantareller som Peter har plockat (på arbetstid den skurken!) i dag.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Nejmen mamma, det var ingen fara. Marcus åkte omkring på bilen han också. Han var jätteduktig, klagade inte ett dugg. Dock blevb han superlycklig sen. Det är ju inte på ditt ansvar heller. Men å andra sidan ska en kunna få present utan att den andra får. I alla fall inte mer än nått litet bara. Men nu har ha ju sin robotboy hihi!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits