solbrännan bleknar bort

Ja, så är det vardag igen. Vi började jobba i måndags och den här veckan har hittills känts oändligt lång. Det är väl bara för att det är första veckan som det känns så -hoppas jag. Jag längtar tillbaka till Turkiet, värmen och solen... Eller, rättare sagt till att ligga under parasollet. Jag bryr mig inte så mycket om det här med att bli brun. Visst är det fräscht med en snygg solbränna men efter två veckor under parasollet brukar det bli alldeles lagom. Hellre njuter jag än att ligga i solen och kämpa. Nu känns det däremot som om jag blir blekare för varje dag som går och det är ju lite tråkigt.

För övrigt så har vi äntligen fått vatten in i köket igen! Både rörmokare och elektriker var här idag så nu finns det en vattenkran, diskmaskinen är inkopplad. Spisen är inkopplad och fläkten är inkopplad. Tänk vad skönt att slippa diska i handfatet på badrummet mer!!!

Jag är trött ikväll. Jag gick upp en timme tidigare för att åka till Enköping och lämna in bilen på service. Den skulle egentligen ha varit på service när den hade gått 1000 mil men eftersom de hade semesterstängt och sen var jag bortrest så har bilen gått nästan 1300 mil vid det här laget. Jag kör ju 60 mil i veckan bara för att ta mig fram och tillbaka till jobbet. Själva servicen gick i alla fall fort så jag var på jobbet ca 08.45 i morse. Eftersom dagen började så tidigt (05.15) så kändes det ändå som om dagen har varit väldigt låååång.

För övrigt så har Linda hunnit fylla 28 år, det är inte utan att jag känner mig gammal när jag tänker på det. Mormor till två och barn som är vuxna "på riktigt". 1 år kvar till den där hemska 50-årsdagen... SUCK!!! Egentligen har jag inte så mycket emot min ålder, skulle inte vilja vara utan några av de erfarenheter jag skaffat mig under tiden (jo förresten, några skulle jag allt kunnat klara mig utan), det värsta är egentligen att tänka på hur gammal man är... Det låter så mycket.

Nåja, jag känner mig tråkig i kväll så det är bäst att jag bara kryper upp i soffan en stund och sen dråsar i säng tidigt... eller åtminstone före midnatt


Kommentarer:
Postat av: Synne

Nyfikna jag rusar huvudstupa in för att se vem som döljer sig bakom Annika.

Här hittade jag en urtrevlig blogg måste jag få säga.

Härliga bilder från Turkiet var det med.

Den ringen hade jag inte sagt nej tack till alls.



Grattis till vatten i köket :D

Det är aldrig fel med vatten där ska jag säga.

Föstår det kan bli lite si och så med sånt när man renoverar upp.



Nu ska jag ordna med lite kvällsfika. Maken sover, men kommer nog ner snart. Han ska jobba inatt.

Men jag kikar in till dig snart igen.

Men vart hittade du till mig? Sa ju jag var nyfiken :D

Kramen från nabolandet.

Synne.

Postat av: Synne

Två nyfika damer i sin bästa ålder, det kan bara bli bra det hihi..

Jag fann din dotters blogg och läste det hon skrivit om det där med kärlek. För det var ju det, det var.

Att man inte tror man duger.

Men man har ju valt den man älskar för att man gör just det. Det var så bra skrivet :D



Du är hjärtligt välkommen åter ska du veta.

Nu ska jag sätta mig framför tvn. Det sänder engelsk krim här. Dalgliesh. Sånt bara älskar jag.

Nu får du ha en fin afton, hälsa dottern och tacka för att vi två fann varsin ny blogg att läsa.

Kramen Synne.

2009-08-13 @ 22:51:40
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits