sovmorgon

I dag har jag fått lite sovmorgon. Jag sitter hemma och  väntar på en leverans av en skänk som vi har köpt till köket. Från början hade de lovat att de skulle kunna leverera efter klockan 18.00 men när de ringde så gick det inte plötsligt. Nu ska den komma någon gång mellan klockan 09.00-10.00 i stället. Ju tidigare desto bättre eftersom jag har så mycket att göra på jobbet just nu. Egentligen skulle Peter ha varit hemma och tagit emot den men eftersom han fick vara hemma hela eftermiddagen i går, när elektriker och rörmokare var här, så hade han kommit efter på sitt jobb.

Vi har så mycket kvar att göra i köket innan det är klart. Inga stora saker men mängder av småprylar. Dessutom är hela trappan fylld av skit, dvs. hela gamla köket. På något sätt måste vi få iväg det till tippen. Typiskt nog har varken jag eller Peter dragkrok på våra bilar så vi måste väl antagligen hyra en bil. Det värsta är att jag inte vet hur vi ska klara att få upp de tyngsta prylarna, som gamla kylen, frysen och spisen, upp på ett flak och sen ner från det när vi äntligen kommer till tippen. Det enda jag vet är att det måste göras i det snaraste eftersom det inte ser klokt ut.

I helgen ska vi verkligen försöka göra ett ordentligt ryck för att få klart i alla fall. Det ska sättas upp lister, täcksidor som ska upp osv. Dessutom måste alla prylar som vi har haft i köket gås igenom, rensas, kastas eller placeras in. Det känns som om det är evigheter sedan vårt hus var i ordning.

Åh, kan de inte komma med skänken snart! Jag vill helst slippa att jobba över i kväll...

Kommentarer:
Postat av: Synne

Intet är som väntans tider säger man ju.

Men jag hoppas den kommer snart.

Den har kanske redan kommit ser jag på klockan.



Sitter här och rodnar lite. Har så svårt att tackla när man får beröm. Men jag blir glad för det du säger om mina bilder. Jag har inget redigeringsprogram heller utan tar bara bilden och så hamnar den på bloggen. Rakt av!



Kul att du vill läsa bakåt hos mig.

Det är nog mycket bilder på det mesta kan jag säga.

Önskar dig en go tur genom bloggen.



Synd du inte hinner få en liten sväng i det gröna,sköna som väntar där ute. För där har du verkligen massor av gott som väntar på dig.

Men jag förstår att det är viktigt att få klart köket.

Ingen krok på någon av bilarna hihi...

Vilken tabbe. Är gift med en långtradar chaufför så det är det första han kollar när vi ska se på bil.

Blir nästan lite irriterad på det ibland.

Men det är ju alltid bra att ha har jag upptäckt.

Kan du inte ringa någon firma som kan komma och hämta det gamla som står där? Här har vi en sån ordning.

Önskar dig lycka till även med det.

Nu ska jag ut och hänga lite tvätt. Den stora, gula, varma saken på himlen är här igen.

Skönt hon kom tillbaka idag :D

Ha nu en fabelaktig fredag.

Kram Synne.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits