utan energi

Jag hade så himla mycket som jag tänkte ta itu med den här helgen men jag saknar precis all energi... Jag hade naturligtvis tänkt fixa lite mer i köket och sen skulle jag röja upp lite på undervåningen. Den har ju varit vår förvaringsplats för allt från köket. Men jag har absolut ingen som helst energi.

Fast, jag var lite duktig i går i alla fall. Jag tog det enkla jobbet och strök upp all stryktvätt. Det hade samlats en hel del som jag inte hunnit med, speciellt efter Turkiet. Jag tror att det bland annat var 22 av Peters skjortor! Han har en hel del skjortor... Det är inte så att jag älskar att stryka precis men ibland är det skönt och ganska avkopplande. Det behövs varken kraftansträngning eller tankearbete, bara stå där och få undan. Sen är det förbaskat skönt när det är gjort också.

Nu har jag precis läst ut en bok. Jag har bokperioder, när jag knappt kan göra annat än att läsa och för tillfället har jag av någon anledning kommit in i en Koontz-period. Jag läste precis ut "Broder Odd". Nu måste jag nog vänta ett tag innan jag lyfter en ny bok, annars kommer jag aldrig att få något gjort här hemma... Fast, det blir nog svårt eftersom jag tror att jag har 3 olästa Koontzböcker liggande (jag köpte ett gäng i början av semestern)

I dag är det full storm ute! Inte ens hundarna ville vara ute. De är ju så små så de kanske blåser bort... i alla fall verkade de tro det själva för de gjorde det de skulle så snabbt som möjligt sen rusade de upp på trappan och ville gå in igen.

Neeeej, nu måste jag ta mig samman och gå ner på undervåningen. För att kunna få in nya skänken på plats i köket så måste jag först gå ner på undervåningen. Tömma en datamöbel på ett antal gamla skärmar, skrivare och datorer.  (hoppas att jag får kasta bort det också för min prylsamlande käre man) Därefter så måste jag göra av den här möblen någon stans, vet inte vart än. Sedan ska ett vitrinskåp som står i köket, på något magiskt sätt lyftas ner på undervåningen (TOOOOOOOOOOOOMMMAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????)

Hmmm, jag kanske ska ta och ringa till min käre svärson Tomas och fråga om han kan hjälpa mig? ;-)
Peter har haft ont i ryggen några dagar och den är alldeles för tung för mig. Åh, just det... innan vitrinskåpet kan lyftas ner så måste det tömmas också. Vi har säkert flera hundra glas i det, alla möjliga glas. Allt från vinglas till snapsglas, coctailglas, champagneglas, sherryglas, likörglas... ja, ungefär alla sorters glas man kan tänka sig. Alla sorters glas man kan tänka sig OCH som aldrig någonsin används, med några få undantag.

DÄREFTER kan vi lyfta in skänken (som väger närmare 3 ton) i köket! Just nu står den i hallen, lämpligt nog så står den i vägen för att vi ska kunna kasta ut den gamla spisen. Den gamla spisen står dessutom strategiskt placerad alldeles framför trappan så det blir extra svårt att ta sig upp och ner. Vad gör man inte för att se till att saker och ting blir svårare än det behöver vara. Jag kan inte förstå varför spisen över huvud taget blev kvar inomhus när den faktiskt skulle ha kastats iväg redan i torsdags när den nya blev inkopplad.

Sen gäller det att bestämma vad nya skänken ska innehålla också men det lär bli en senare fråga. Alla glasen kommer i alla fall att få stå kvar i vitrinskåpet, fast på undervåningen från och med nu.

Hmmm, kanske ska ta och krypa i säng och dra täcket långt upp över öronen i stället...
Eller också så går jag ner och sätter fart så att det händer något till slut...
Hmmm, jag tror att jag bestämmer mig om 10 sekunder när jag reser mig från datorn...

Kommentarer:
Postat av: Synne

Hej hopp.

Klart du får länka. Det är bara kul det. Ska lägga dig på listen med.



Älgen skaa bytas ut mot en kula säger ägarn hihi...

Men det har vi inte sett ännu. Jag tycker älgen passar bra där den sitter.



Du det där med att fota. När man har digitalt kan man fota många bilder. Det är så lätt att radera de som inte blir bra. Så gör jag. Inte använder jag nått photoshop heller. Jag beskär en del, det är allt. Jag tycker att man inte ska förändra på bilderna. Jag har tre kameror som jag använder. En liten Panasonic LLumix DMC-FX30, det är en lite digitalkamera, jättesmidig. Så har jag en canon ixus 80IS.

Det är en liten kamera det med. Bägge de där är lagom att ha med sig i handväskan.

Så har vi en stor canon EOS 400D. Där har vi ett teleobjektiv och ett macroobjektiv till. Den är däremot stor och tung så den drar jag inte med mig i handväskan.

är ute och fotar både i regn, snö och solsken.

Det är bara att ta den med. Du ska se vilka bilder du kan få när det blåser och regnar.

Ibland känns det dock som om jag har ett tätare förhållande till kamerorna än till maken hihi....

Kamerorna är alltid med. Det är ju inte han....



Ja det där med dragkrok ja...

Många vill inte ha drag på bilen för de tycker den drar för mycket bensin/diesel. Men det gör den ju bara när man har drag på. Nu behöver vi inte använda släpkärra så ofta då, för vi har en toyota hiace. Så det mesta går in i bilen. Men man vet aldrig....



Så du måste vänta i 2,5 år till...

Men kan du inte montera på ett drag själv?

Säger hon som inte ens har körkort hihi....



Nu ska jag snart ut och plocka röda vinbär.

Ska göra lite likör.

Så in med resten i frysen. Bra att ha i vinter. Har både körsbär och svartvinbärslikör nu. Inte klart då, men till jul....



Nu får ha en härlig söndagskväll. Här blåser det, men ännu så länge inget regn... Hurra !

Solen kikar fram med jämna mellanrum. Ska gå bort till soptunnan. Har väl 900 meter fram och tillbaka. Då är kameran med. Man kan ju se nått som är värt att fota :D

Ha det gott.

Kramen Synne.

Postat av: Synne

En liten titt in för att säga....

Ha en bra dag.

Klems Synne.

2009-08-18 @ 07:42:39
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits