ännu mer strul!

Idag har jag först skurat klart i köket. HURRA! Så skönt att äntligen få det klart. Ja, klart eller klart, det är fortfarande massor av gojs kvar på golvet men det värsta är i alla fall borta. Nu är det "bara" finputsningen kvar.

Sen åkte vi iväg för att köpa kakel till köket och efter att ha varit på ett ställe, tycka att vi tittat överallt så kom jag på att det finns en annan färgaffär som vi inte varit inne i. Vi åkte dit och plötsligt så fanns det ett kakel som vi båda gillade. Sandra godkände det också (i efterskott). Det är svart så det blir nog en snygg brytning mot de vita luckorna, det svarta golvet och väggarna. Vi får väl se.

Senare på kvällen har jag burit in alla kartonger som är kvar till köket och jag inser hur jäkla mycket det är kvar att göra. Usch och fy vad trött jag blir. Det känns som om vårt nya kök är väldigt avlägset...

På kvällen upptäckte Sandra att det var blött på golvet i tvättstugan. Det visade sig att vår varmvattenberedare har börjat läcka. Vi visste att den var dålig och vi har beställt ny, tillsammans med ett luft-vattensystem men det ska inte installeras förrän efter semestrarna. Så, i värsta fall kan vi inte använda varmvatten förrän efter sommaren igen...

Dessutom, så verkar det som om drivningen på vår gräsklippare har lagt av! Den är bara ett par år gammal, tillräckligt för att garantin ska ha gått ut men alldeles för ny för att köpa en ny.

Just nu känns det mesta som skit!!!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Oh no murmia! Men ni kan i alla fall alltid komma och sucha hos oss. Sen an vi lösa resten. Det får helt enkelt lösa sig! Alla hjälper till =)

Postat av: Linda

duscha

2009-07-13 @ 23:45:18
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Jenni "Luna" Söderlund

Ni kan ju självklart svänga förbi oss också och duscha~~ Köket ser i alla fall skit fint ut än så länge! <3

2009-07-15 @ 12:31:19
URL: http://lunajms.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits