Ensamhet...

Jag skulle inte stå ut med att alltid vara ensam men ibland kan det vara som en stor belöning. Någon enstaka gång, att få vara helt ensam och göra precis det man själv vill... Idag har jag haft en sådan dag!
Peter åkte hemifrån tidigt i morse och Sandra åkte in till stan på förmiddagen, vilket har inneburit att jag varit helt ensam hela dagen.
Jag började med att åka till Täby centrum en sväng. Där köpte jag 4 böcker och lite leksaker ;-) Sedan åkte jag hem till Linda, Tomas, Marcus och Oliver. Pojkarna blev jätteglada för sina nya leksaker och jag fick gosa ordentligt. Jag stannade i ca 1,5 timme och sen gick jag ner till Ica och köpte grillad kyckling.

Resten av dagen har varit min tid helt och hållet. I stället för att göra minsta lilla nytta hemma så valde jag en av de nyinköpta böckerna och kröp upp i soffan. Regnet har hela tiden skvalat utanför, jag har suttit i soffan med en härlig bok, en påse ostbågar och en öl. Bättre än så kan man knappast ha det!

Nu är boken precis färdigläst och jag har en skön, avslappnad känsla i hela kroppen. Dessutom messade Sandra precis och sa att hon är på väg hem. Jag har verkligen haft en helt underbar dag!!! SÅ, ibland kan det vara skönt med lite ensamhet!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits