har varit dålig...

... på flera sätt. Dålig på att uppdatera bloggen för jag har helt enkelt inte orkat sätta mig vid datorn eftersom jag har varit dålig. Har gått och dragit på en eländig förkylning i lite drygt 3 veckor nu. I slutet av förra veckan så verkade det äntligen som om den var på tillbakagång och det kändes som om krafterna var på väg tillbaka igen. I måndags morse vaknade jag och kände mig genomförkyld igen.

Efter det har jag hostat mig igenom dagar och framför allt nätter (kan någon svara på varför man alltid hostar mer på nätterna?). Det jobbigaste har varit mitt revben. Någon gång före påsk så råkade jag bryta två revben, eller möjligen ett revben på två ställen, troligen hände det en natt när jag hostade. Det tog lång tid för det att läka men så småningom så läkte det ena stället i alla fall. Det andra stället har inte läkt riktigt än utan har känts hela tiden när jag rört mig fel. Naturligtvis inte lika mycket längre och det var på väg att bli bättre helt och hållet, tills jag började hosta nu igen. Nu tror jag att jag "hostat upp" brottet lite igen men förhoppningsvis inte helt. Nåja, idag på eftermiddagen så kändes det som om förkylningen vände igen så jag hoppas att den försvinner helt och hållet nu. Det skulle vara på tiden!

I köket är det totalt stillestånd. Peter var bortrest helgen som var och jag orkade aldrig ta itu med det men nu måste vi sätta fart! Skåp och luckor kommer ju den 2 juli och innan dess bör vi ha tapetserat, bytt golv, målat tak, rivit ner det gamla... Ja, helt enkelt en hel del att göra med andra ord. Vi räknar med att börja fixa i helgen.

För första gången på många år så har vi inga som helst planer för midsommar. Det är inte precis läge att bjuda hem någon till det här huset just nu. Vi får ta det som det kommer, det kan vara mysigt att bara ta det lugnt också.

Den här veckan har varit riktigt, riktigt bra på jobbet. Jag håller just nu på med ett jobb som jag tycker är väldigt roligt. Det blev en extra knorr på det idag också och det gjorde att det blev extra kul. Arbetsveckan har ju minst sagt gått fort och i morgon är det sista dagen för den här veckan, sen är det bara 2-3 veckor kvar till semester...

Nu tror jag att jag ska krypa upp i soffan och titta lite på Animal Planet, min favvokanal.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits