stress

Oj vad dålig jag har varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Det har minst sagt varit fullt ös precis hela tiden. I måndags var vi ju och grattade Frida och i tisdags var vi på Roslagsvingars öppet hus. Igår kväll åkte jag hem efter jobbet och lämnade in hundarna, sen åkte jag direkt till Arninge där jag mötte Peter på Elgiganten. Vi gick sedan och tittade på nytt till köket, dvs. kyl, frys, spis, fläkt, micro osv. Vi var först till Elgiganten, sen till Expert och sist till Coop. Det fanns en hel del men det gäller ju att se sig omkring så att vi får det vi vill ha. Det blev sent igår igen, vår middag blev på Mc Donald's vid 21-tiden och jag hatar Mc Donald's! Det är verkligen nödmat!

När vi kom hem ca 21.30 så hade jag lovat en tjej att korrläsa ett dokument. Det behövde skrivas om så det fixade jag och kom sen inte i säng förrän efter midnatt. Det gjorde inte något, jag gjorde det så gärna. Det är en tjej som jag har "känt" i flera år men vi har aldrig träffats annat än över nätet. Hon är i alla fall jättegullig så om jag kunde hjälpa henne så var det jättebra.

Idag var det full fart på jobbet som vanligt. Kom hem, mötte Peter, åkte ner till banken en snabbis, åkte till Hemmabutiken och tittade på mer köksgrejor. Hmmm, vet inte om vi faktiskt köpte det vi behövde. Vi gjorde en order i alla fall men den går ju att ändra. Kanske var lite förhastat med tanke på att vi bara hade 10 minuter på oss där inne...

Vi hann springa in på Onoff en snabbis också. Behöver en ny dator men vi köpte ingen idag, det får nog vänta tills i morgon. Kan ju till och med tänka mig att önska mig en tills när jag fyller år om en och en halv vecka. Vi får se.

Jag ser verkligen fram emot att det är fredag i morgon! Visserligen räknar jag med att vi kommer att fara runt som galningar även denna helg men vi får åtminstone sova ut och slipper jobba på dagen först. Jag har ingenting emot att jobba men just nu är det så mycket runt omkring så det har känts lite stressigt. Vi var ju hemma ganska sent ikväll också så jag och Sandra åt middag nyss. Peter stackaren har inte ens kommit hem än, han hade ett möte på kvällen dessutom så han har inte ens ätit än.

För övrigt så har jag funderat mycket på sommaren idag! Jag och Peter ska åka till Turkiet mellan den 22 juli och 5 augusti. Vi älskar båda att resa men har hittat vårt paradis i Turkiet. Vi åker alltid till Alanya och de senaste två åren har vi bott på ett hotell som heter Riviera. Dit ska vi åka tillbaka även i sommar. Det är så otroligt avkopplande! Vi behöver inte springa på stan eftersom vi har gjort det så mycket tidigare, skulle gissa att vi går upp två-tre gånger bara under de två veckor vi ska vara där. Resten av tiden kommer vi att bara ta det lugnt. Efter frukosten brukar vi gå ner till stranden. Där ligger vi hela dagen, förmodligen ligger jag under parasollet större delen av tiden medan Peter pressar i solen. Massor av bad, läsande av böcker, tittandes på folk, tittandes på havet.... Gå upp till strandrestaurangen och äta en lätt lunch. Sedan går vi upp till hotellet någon gång mellan 16-17. Där tar vi en öl i baren och badar lite i poolen innan vi går upp och gör oss i ordning för kvällen. Åh så otroligt skönt det ska bli!!! Jag är så himla glad att vi till slut bestämde oss för att åka tillbaka även i år, först tänkte vi att vi skulle stanna hemma den här sommaren men så ändrade vi oss. Tur också för vissa absolut nödvändiga saker, som t.ex. mitt apelsinthé som jag köper där börjar ta slut nu. Det blir nionde eller tionde gången vi åker till Alanya, får räkna ut det senare.

Nej, nu ska jag luta mig tillbaka och spela lite Mah Jong Fortuna en stund

Kommentarer:
Postat av: Linda

Lyxigt värre murmia. Jag hade ingen aning om att ni skulle resa =) Får önska mig 28-års presenten från turkiet kanske då :)

Postat av: Linda

Ja, visst var de lite lika =D Jag ska lägga ut mer bilder på dem i samma ålder och jämföra lite. Jag vet att de var sura på bilderna, men de hade samma uttryck och det var därför jag la ut just de bilderna =)

2009-05-15 @ 14:51:27
URL: http://skimra.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits