Vrålförkyld!

Jag är riktigt vrålförkyld! Näsan rinner, ögonen rinner, jag hostar och nyser om vartannat. Det kom så plötsligt i torsdags kväll, samtidigt som vi hade en tjejkväll hemma hos dottern. När jag satt där så började det och det blev värre och värre under kvällen. Jag åkte och jobbade den natten (kör tidningar fram till den 9/8) men min runda tog över en timma längre än normalt. Det hjälpte förstås inte att mitt vänsterben är skadat sedan i måndags heller för den delen. Det var helt hopplöst och jag trodde aldrig att jag skulle bli klar. Igår hade jag inget annat val än att sitta och sy hela dagen. Min äldsta dotter och hennes blivande är på bröllop idag och jag var tvungen att sy klart hennes klänning som hon har idag. Det var knappt att jag orkade sitta upp. Jag knaprade Treo hela dagen, fick säkert i mig 10 stycken eller nåt sånt.

 

Inatt som var sjukskrev jag mig. Jag läste på mina papper hur man skulle göra och trodde att jag följde reglerna. Ringde och anmälde på en telefonsvarare som man skulle, ringde dessutom och lämnade ett meddelande på telefonsvararen på jobbet direkt. Tydligen så hade de inte lyssnat av den för vid 4 i morse ringde föreståndaren på min mobil. Jag sov så det var min man som svarade och han fick en rejäl utskällning.. Vad är det för mening med att ha en telefonsvarare där de säger att man kan lämna meddelanden på om det inte är någon som lyssnar av den??? Jag skulle tydligen ha ringt hans mobil hade han sagt... Jag lär få ett helsike när jag kommer tillbaka men det struntar jag i! Jag har bara en dryg vecka kvar och sen behöver jag aldrig mer köra tidningar.

 

Angående det där med att köra tidningar... Det kontor som jag har jobbat på i 8 år stängdes för ett och ett halvt år sedan. Jag fick ett erbjudande att komma på ett långtidsvikariat på HK men av olika anledningar så valde jag då att tacka nej. Jag hade väl aldrig trott att det skulle vara så svårt att få ett nytt jobb. Tyvärr hade jag aldrig varit så smart att jag hade gått med i a-kassan heller så det enda jag får är garantibeloppet från alfa. Sedan gäller det ju att söka allt som går att söka. Bland alla jobb som jag har sökt så råkade det här tidningsjobbet komma med. Tyvärr! Jag tror säkert att det är ett bra jobb för vissa men definitivt inte för mig. Det värsta är att det riskerar att bli en riktig förlustaffär. Har jag tur så kommer jag kanske att få ut 3500 efter skatt men det har jag nästan kört upp i bensinpengar eftersom egen bil krävs. Jag får milersättning för det jag kör i tjänsten men inte till och från arbetet. Jag har lite drygt 2,5 mil i varje riktning. Sedan kör jag ungefär 1,2 mil i tjänsten per natt men även om jag får milersättning på det så har jag svårt att tro att det täcker upp eftersom bilen är igång i två timmar, den måste dra mer än om jag körde 1,2 mil. Jag får ju dessutom avdrag på alfa för den tid jag jobbar och dessutom måste jag ligga ute med bensinpengarna i två månader. Jag började jobba i början av juli och får inga pengar förrän den 25/8. Jag fick också, via en annan tjej som jobbar där, höra att man inte får något betalt för den första natten man jobbar och inte heller någon milersättning från sista brevlådan och tillbaka till filialen, dit man måste efter avslutad tur.

 

GNÄLL, GNÄLL.... det är nog bara för att jag är så vansinnigt förkyld som jag är så här gnällig!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits