Bästa kursen...

Idag har jag gått första dagen på kursen "Kvinnlig förhandlingspsykologi". Den är helt enkelt suverän!!! Jag gick kursen för 4 år sedan så jag kommer ihåg den väl men ändå är den lika bra idag. Det är nog helt omöjligt att det finns en lika bra och fängslande kursledare någon annan stans. Jag är så stolt över henne!!! (kusin-chefen, "C")

Det är en väldigt bra grupp också, vakna och med bra kommentarer och diskussioner. Jag har själv suttit tyst i princip hela tiden. Det beror inte på att jag är blyg på något sätt eller på att jag inte har något att säga, utan mer på att jag har varit intresserad av deras diskussioner och frågeställningar. När C har ställt frågor idag så har jag många gånger (men långt ifrån alla gånger) kunnat svaret men det har känts lite "fuskigt" att svara eftersom jag dels har gått kursen tidigare och dels har läst kursdokumentationen flera gånger. Nej, det är bättre att låta de andra få chansen att svara och fundera... Jag tror i och för sig inte att C skulle ha haft något emot om jag hade svarat men det var så det kändes.... Vi får väl se hur det blir i morgon.

Det är helt fantastisk hur olika vi tänker och agerar som män och kvinnor. Vi kan mena precis samma sak men sättet det framförs på är olika. Det blir en hel del "AHA-upplevelser", både för mig och för de andra i gruppen. Helt plötsligt så ser och förstår vi varför män reagerar, eller inte reagerar, som de gör på vissa saker. Det här är absolut inte en kurs som "trycker ner" män, långt därifrån. Vi kvinnor måste lära oss att uttrycka oss klarare och mer rakt på sak, det är absolut inte ett dugg konstigt att män i vissa situationer inte alls förstår vad vi menar.

Sandra kom in till stan och mötte mig när jag slutade och sen åkte vi tillsammans till Täby där jag hade ställt bilen. Det var trevligt.

Kommentarer:
Postat av: Linda (syster)

Tomas tycker att bilden på mig som Jenni ritade är jättelik...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits