Dags att ta ner julbelysningen kanske

Normalt plockar jag ner julbelysningen vid 20-dagen men i år har jag inte orkat. Jo, allt som är inomhus är nerplockat sedan dess men ute är det fortfarande fullt. Vi har en hel del nämligen och allt står kvar. Jag har varit alldeles för trött för att orka ta itu med det och tidigare har jag ju kunnat skylla på att det har varit för mycket snö och is över sladdarna men nu måste jag nog fixa det idag.
Så, denna dag kommer att ägnas till att ta in en släde med 4 renar, 3 lösa renar (varav 2 med rörligt huvud), 2 snögubbar, 3 julklappar och mängder med slingor och ljusslangar. Det värsta är inte att plocka ner och ta in prylarna utan att de ska packas ihop och upp på vinden också. Vinden är en värld för sig och där är det så fullt med skit att det säkert blir svårt att ta sig fram ens. Så, en vindsröjning står också på programmet. Jag tror inte att jag hinner börja med det idag men i morgon och sen har jag ledigt på måndag och tisdag också så förhoppningsvis så ska saker och ting lösa sig.

Vet annars inte varför jag har varit så trött. Jag fick influensan före jul och det verkar som om jag inte riktigt har hämtat mig efter den trots att det har gått så lång tid. Jag har dessutom råkat ut för ett par rejäla förkylningar (och ett ryggskott) denna vinter så allt kanske hänger samman. Nu ska det i alla fall bli underbart med några dagars ledigt och förhoppningsvis återfå lite energi.

Kommentarer:
Postat av: Jenni "Luna" Söderlund

Jag tyckte att det var lite lustigt när jag jobbade i fredags och julbelysningen fortfarande var uppe hos er~ Tog ni verkligen ner den då? ^^


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits