Fått massor gjort idag

Ah, min energi höll i sig hela dagen, fantastiskt! Jag fick alla fönster i vardagsrummet tvättade, drog fram soffan och gjorde rent under och bakom den ordentligt (med tre hundar i huset dras det in en hel del, dessutom gillar åtminstone en av dem att ligga under soffan). Sen har jag städat resten av övervåningen, inklusive bäddat rent osv. Peter och jag har avslutat dagen med att åka ner till vår kinarestaurang och ätit god middag. Mysigt!

Nu blir det avkoppling resten av kvällen, jag ska brodera in ett namn (eller rättare sagt tre namn, Oliver Tomas Erik) i en dopklänning. Den sydde jag när Linda skulle döpas för ungefär 27 år sedan. Då broderade jag in hennes namn längst ner på klänningen. Sedan blev det samma sak när Jenni, Sandra och Marcus döptes och nu är det alltså Olivers tur. Jag hoppas att alla barnbarn kommer att använda den klänningen och förhoppningsvis även barnbarnsbarn i framtiden. Jag hoppas att den finns med även om 100 år... eller ännu längre. I vilket fall som helst så ska jag sy in Olivers namn på den ikväll. Barndop blir det på lördag.

På tal om barndopet förresten så fick jag ikväll reda på att vi inte ska ha fikat här hemma hos oss. Jag trodde att det skulle bli så eftersom den lokal vi ville ha var upptagen. Jag sa från början att jag helst inte ville ha det här men trodde att det skulle bli så i slutänden i alla fall. Det känns faktiskt jättebra. Missförstå mig rätt Linda, självklart hade vi varit här om inte Anna-Karin erbjudit sig men det är ändå skönt att "slippa". Nu känns det som om jag har fått massor av extratid tillgodo för nu slipper jag göra en massa som jag skulle blivit tvungen att göra i så fall. I stället tänker vi be mina föräldrar att äta middag med oss på lördag, DET var länge sen! Jag hoppas att de kan stanna, jag minns inte när vi kunde sitta i lugn och ro, bara vi, och umgås en stund och det skulle vara så himla mysigt.

Eftersom jag fick en väldig massa tid över så tror jag att jag ska åka ner till centrum och leta efter en ny klänning i morgon. Peter och jag är nämligen inbjudna till stor galapremiär på torsdag nästa vecka! Galapremiär för nya Star Trekfilmen ;-)

Sen kanske vi åker iväg till IKEA en sväng i morgon också. Vi ska snart börja renovera köket så vi behöver få lite idéer och uppslag inför det. Ska bli kul!

Nu gäller det bara att energin infinner sig i morgon bitti igen...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits