Har inte bestämt mig för vad jag ska göra idag

Egentligen skulle man alltid ha 4 dagar ledigt, jobba 3 dagar och vara ledig i 4. Jag hade det faktiskt så i 6 år när jag jobbade 60 %, då jobbade jag måndag-onsdag bara. Fast då var livet fyllt av så mycket annat, så många "måsten" så jag tror inte att jag uppskattade det lika mycket som jag skulle göra idag. Samtidigt har jag ju ett jobb där jag verkligen trivs, alltså verkligen trivs, för första gången i mitt liv. Jag har trivts till och från på andra jobb också, hade till och med ett som jag tyckte var drömjobbet i flera år. Trots att jag då trivdes så bra så infann sig alltid "söndagsångesten" varenda vecka. Då trodde jag aldrig att jag skulle kunna få ett bättre jobb men där hade jag helt fel. Här har jag bara någon enstaka gång haft en släng av söndagsångest men den har gått över innan jag ens har hunnit tänka tanken klart.

Visst är det jätteskönt att vara ledig men samtidigt så är det underbart att ha ett jobb som man verkligen trivs att gå till. Hmmm, kanske att man kunde ta 4 dagar ledigt en gång i månaden eller så...

Nåja, idag är det i alla fall ledigt och jag har inte bestämt än vad som ska hända. Vi hade en väldigt trevlig påskafton igår hemma hos svärmor. Det enda som var tråkigt då var att vi spenderade större delen av tiden inomhus. Så idag borde man nog vara ute eftersom SMHI lovar ytterligare en härlig dag. Jag känner mig inte speciellt lockad av att pyssla på tomten så kanske jag bara ska ta fram en solstol och sitta och slappa i solen. Samtidigt så borde vi åka och köpa virke till balkongen, vi behöver byta ut hela balkongräcket... Samtidigt så borde jag kratta hela tomten, samtidigt så borde jag ta hand om tvätt och strykning, samtidigt så borde jag röja upp på undervåningen....

Äh, ingenting springer bort om jag låter det vara. Just nu lutar det nog åt att ta fram solstolen...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits