Trodde att det varit jordbävning...

Ja, jag var helt säker när jag vaknade i morse att vi hade haft en jordbävning i natt! Jag måste ha drömt att jag vaknade men jag var helt, helt säker. Jag trodde att jag vaknade av att rummet skakade, inte så mycket men tillräckligt för att jag skulle förstå vad det var. Tyckte också att det var några prylar som klirrade lite, typ som om två glas står för nära varandra.

Jag frågade min man i morse och han tyckte inte att jag var riktigt klok! Han satt uppe i arbetsrummet när jag tror att jag vaknade och jag tyckte att det var kontstigt att han inte märkte något. Tyvärr har han nog rätt eftersom det inte står något i tidningarna om det idag.

Grejen är att vi faktiskt har upplevt det på riktigt förra sommaren. Vi var i Turkiet och jag vaknade en tidig morgon av att sängen skakade, min man sov som en stock men jag väckte honom och undrade om vi skulle gå ut. Han tyckte att det var helt onödigt, speciellt eftersom det nästan hade slutat när han vaknade. Det slutade med att han sa till mig att jag hade drömt och så somnade han om. Fast då visste jag att jag inte hade drömt så jag satte på CNN på TV:n och väntade på rapporter. Dessa kom ungefär en timme senare, det hade varit en stor jordbävning utanför Grekland någonstans och det var den vi kände av även i Alanya.

Jag vet att under den "jordbävning" jag upplevde i natt så reagerade jag över att gungningarna inte var lika rytmiska som de i Turkiet förra sommaren men tänkte att det säkert var annorlunda i Sverige. Konstiga drömmar man kan få...

Kommentarer:
Postat av: Jenni "Luna" Söderlund

Vi FÅR ju jordbävningar i Sverige också men de är så svaga att de typ inte känns~


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits