lång dag, helt slut

Det blev en ledsam start på dagen idag när jag läste om Michael Jackson. Lyssnade som vanligt på radion på väg till jobbet och de spelade hans låtar hela tiden, kunde inte hålla tillbaka tårarna. Ett sånt slöseri med talang!

Idag var det väldigt lugnt på jobbet så jag åkte hem vid lunch och det var jätteskönt. Jag tänkte att jag skulle åka hem och måla taket i köket men allt tar ju 100 gånger längre tid än man tror så jag har inte kommit så långt idag ändå. Däremot så är halva köket bortrivet nu, alla lister är borttagna, alla tapeter nedtagna och taket är i alla fall tvättat inför målningen i morgon. Jag känner mig helt mör i kroppen efter dagen. Jag kan inte påstå att jag längtar efter de närmaste dagarna eftersom det bara lär bli värre och värre. I morgon ska resten av skåpen plockas ner, taket ska målas och sen ska golvet läggas. Allt det måste vara klart tills på torsdag när nya köket anländer. Och då ska vi montera och skruva upp det nya också. Suck!

Det är dessutom vansinnigt svårt att över huvud taget röra sig här hemma nu för det står prylar precis överallt. Det är helt vansinnigt hur mycket prylar det ryms i ett kök! Då är det dessutom lite kvar att plocka ur också. Städskåpet ska tömmas och sen är det lite kvar i några överskåp. Stoooooor suck, vet inte var vi ska ställa allt.

Åter till Michael Jackson. Jag tycker så himla synd om killen, det har jag gjort i massor av år. Jag tillhör dem som inte tror på pedofilryktena alls. Jag vet ju inte men jag tror att allt det skitsnacket beror på giriga människor helt enkelt.

Alla vet att MJ aldrig fick någon normal barndom. Träna eller få stryk, leka med andra barn förbjudet osv. När han sedan blev "vuxen" (vilket jag tror att han egentligen aldrig blev mentalt) så köpte han det han saknat mest, dvs. en barndom. Han levde ut alla sina fantasier med nöjespark, djurpark osv. Han var mer eller mindre tvungen att göra det på egen mark eftersom han inte kunde ge sig ut bland "vanligt" folk, då skulle han säkert blivit söndersliten av fansen. Sen får man inte glömma att MJ inte bara byggde upp sitt Neverland för sin egen del, han bjöd in barn som inte hade de möjligheterna annars. Fattiga barn och sjuka barn.

Om man inte har haft någon barndom men försöker skaffa sig den i efterhand, då måste man ju också ha lekkamrater. Inte ett dugg konstigt. Jo, naturligtvis konstigt att en vuxen karl vill umgås med 12-åringar hellre en vuxna men samtidigt inte. Jag tror att de hade jätteroligt och även om småkillarna sov inne hos Michael så tror jag inte att det var något sexuellt inblandat. Jag tror att det kom från föräldrarna som såg sin chans att få massor av pengar (vilket de också fick tyvärr). Frågar man ett barn "rätt" frågor så får man så smånigom de svar man önskar sig... Det värsta är att jag skulle tippa på att de barn det gäller antagligen inte ens vet om att det inte var sant, skulle tro att de är så hjärntvättade att de tror att allt verkligen hände.

Jag kan naturligtvis ha helt fel men just i det här fallet så säger mig min känsla att det var ungefär så här det gick till. Det är inte alls så att jag tror att "kändisar" är ofelbara, där finns det precis lika många idioter som bland oss "vanliga". Fast just i det här fallet är jag säker, just här är det rök utan eld...

En annan sak som har stört mig idag är alla människor som har gjort uttalanden. Kändisarna har stått på kö och talat om hur fruktansvärt det här är och hur mycket de beundrade MJ... Jag bara undrar, var fanns de när han behövde sina vänner som mest? Med få undantag så tycker jag att det har verkat som om han var mer eller mindre utfryst från de flesta håll.

Världen har förlorat ett geni idag, troligen det största geniet genom tiderna (i alla fall i mina ögon, andra kanske skulle påstå att Mozart, Grieg eller Bach var minst lika stora genier men det går inte att jämföra). Musiken kommer alltid att leva kvar och alla kommer alltid att minnas den här dagen med sorg. Måtte hans barn (oavsett om de är biologiska barn eller ej så var de ändå hans barn) få lugn och ro att sörja sin far. Måtte alla gamar hållas tillbaka men det är väl att hoppas på för mycket. Det lär bli slagsmål om hans tillgånar, hans musik, hans rättigheter.

Michael Jackson var den artist som har gett mest till välgörenhet av alla! Det säger en hel del om vem han egentligen var...

Kommentarer:
Postat av: Jenni "Luna" Söderlund

Här sitter jag i godan ro och väntar på mail från Jonatan och kom på att jag inte har läst din blogg på länge. Så jag cruisar in här och läser ditt inlägg med min nya MJ skiva i bakgrunden (köpte History skivan härom dagen~ Kom idag <3) och så läser jag ditt inlägg och nu rinner tårarna! Jag håller med dig på varenda punkt mamma! Han var oskylldig och det största musik geni som världen fått höra om! Jag kommer att börja hamstra upp hans musik och videos nu eftersom att jag inte har varit smart nog att göra det tidigare... kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits