Filmpremiärer m.m.

Nu var det några dagar sedan jag skrev senast, det har varit ganska intensivt de senaste dagarna.

Om vi börjar med Peters bil så kunde vi hämta den kvällen efter på verkstaden. Jag vet inte vad det var som var fel på den men vi blev 7500 kronor fattigare på kuppen. SUCK! Jag skulle kunna räkna upp minst 1000 saker som vore roligare att lägga dessa pengar på. Vi kom hem sent på kvällen, verkstaden hade fått ställa ut bilen utanför eftersom vi inte hann komma dit när de hade öppet. Jag tror att vi var hemma strax efter klockan 23.00 och middagen på onsdagen bestod av en french hot dog på Statoil. Anledningen till att vi kom iväg så sent för att hämta bilen var för att Peter hade blivit ombedd att komma in till TV4 på kvällen för att lämna över lite prylar som skulle visas upp i morgonsoffan på torsdagen.

I torsdags så var Peter med i TV4, nyhetsmorgon tror jag att det heter. Han och en kille till blev intervjuade angående den nya Star Trekfilmen som hade premiär i fredags. Peter är ordförande, och en av grundarna, till Stockholm Trekkers, en sorts fan club för alla som gillar Star Trek. De träffas en gång i månaden och tittar på ST. Jag har inte varit med på någon trekdag på ett par år men det är trevliga och roliga människor som är med så någon gång åker jag väl dit igen.

Nåja, jag jobbade fram till lunch i torsdags sedan var det raka vägen hem. Vi hade först ett möte på banken och sen åkte vi hem och gjorde oss i ordning för stor galapremiär. Vi åkte för en gångs skull kommunalt in till Stockholm och där var vi inbjudna till galapremiären av Star Trek på Rigoletto. Det var lite coolt faktiskt, röda mattan, massor av kändisar, fotografer utanför avspärrningarna.... och så jag och Peter. Det var roligt att de kom fram från filmbolaget och gratulerade Peter till ett mycket bra jobb i TV 4 på morgonen. Blev stolt! Det var massor av kändisar som sagt men jag upptäckte hur absolut värdelös jag är på namn för även om jag kände igen folk från TV så vet jag inte vad de heter (förutom några få undantag, typ Lili och Sussie, Dogge, Arne Hegerfors...) Eller också speglar det mitt ointresse för TV och kändisar ;-)

Nåja, först var det mingel och drinkar i foajén och sen var det filmen. Den var faktiskt riktigt, riktigt bra dessutom. Jag tror att det gick in 800 personer i salongen och det var i princip fullsatt. Kul att höra reaktionerna på folk, de var väldigt positiva och applåden efter filmen var massiv.

Efter filmen var det efterfest på Sturecompagniet. Där var det mat och fri bar (senare på kvällen, vid 23 skulle de släppa in allmänheten och då var det säkert inte fri bar längre men då hade vi redan åkt hem). Maten var jättegod men det var jättemycket folk och fanns ingenstans att sitta. Lite svårt att stå och äta och balansera tallriken samtidigt. Vi småpratade med några men mest var det att gå runt och bara "vara". Vi tog bara varsin öl och sedan vatten eftersom vi faktiskt skulle upp tidigt på fredag morgon också. Vi var hemma strax efter midnatt och det kändes lagom.

Peter åkte in till Stockholm på fredagsmorgonen igen medan jag åkte till jobbet och hade en fulltecknad dag där. Lite seg var jag men samtidigt väldigt tacksam för mitt kloka beslut att bara ta en öl kvällen innan. Jag åkte från jobbet strax före klockan 16.30. Jag åkte direkt till Mörby centrum där jag parkerade bilen och sedan åkte jag t-bana in till Stockholm för att gå på den riktiga premiären tillsammans med Peter och resten av Stockholm Trekkers och massor av annat folk också förstås. Det var faktiskt kul att se den en gång till, jag upptäckte en hel del som jag inte sett dagen innan, såg mycket mer "Trek", vilket bara betyder något för folk som vet något om Star Trek.

Sen efter filmen som slutade ca 20.30 så skulle det mycket väl ha räckt för mig men Peter och en annan kille hade köpt biljetter till oss till den sena föreställningen också ;-). Så jag, Peter och Johan stannade kvar och tittade en gång till. Eller, hmm, jag måste nog erkänna att jag sov ungefär halva filmen andra gången. Vi var inte hemma förrän ca 00.30. För mig gick det väl an men stackars Peter hade trekdag igår och var tvungen att åka hemifrån vid 7-tiden på morgonen igen.

Jag för min del sov till 10 igår. Sen var det faktiskt full fart på mig trots att jag kände mig ganska seg. Jag och Sandra gjorde en del ärenden och sen började jag riva ner tapeter osv. i köket. Det är dags för storrenovering där nu.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Men åh, jag har ju inget att läsa ju


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits