Alla hjärtans dag

Av alla dagar så blev jag UTAN blommor från min kära man i dag! Det visade sig nämligen att han hade råkat åka ifrån plånboken hemma i morse. Fast det gör inte det minsta faktiskt. Han är en sån där som kommer med blommor med jämna mellanrum hela tiden. Presenter också för den delen. Jag har tur jag!

Dagen i dag har verkligen rusat fram. Jag gick upp vid 9-tiden, jag veeeet, superlyx. Vaknade till och gick sedan en långpromenad med hundarna. Så skönt ute i dag trots att solen inte sken som den gjorde i går. Dagen har sedan ägnats till storstädning av övervåningen. Det var på tiden och det känns så himla skönt nu när det är gjort. "Bara" undervåningen kvar och den tänkte jag försöka komma igång med i morgon.

Fast i morgon kommer Jenni hit! Helt underbart!!! Vi är inte precis bortskämda med att hon kommer hem till sina gamla föräldrar och hälsar på... Linda och Sandra är duktiga på att komma förbi men Jenni kommer mer sällan. Det ska bli jättekul tycker jag.

Sandra var här i helgen och det var hur mysigt som helst. Hon och jag var ensamma i lördags och vi såg på film och bara mös. I söndags var jag och fikade med en kompis i ett par timmar och sen blev det mer film på eftermiddagen och kvällen.

Nu när Jenni kommer hem så misstänker jag att det blir en hel del TV-spel. Inte för min del men hon och Peter gillar att spela tillsammans. Eller, egentligen är det nog Jenni som spelar medan Peter sitter bredvid och hejar på och talar om precis hur allt funkar och hur hon ska göra. Då är det så skönt för mig att lägga mig i sovrummet med en bra bok samtidigt som jag hör dem prata i vardagsrummet.

Jag fick massor av böcker i julklapp, 12 stycken har jag för mig att det blev. 3 av dem läste jag i mellandagarna men sen har jag inte haft riktigt tid med det. Jag har ingen som helst självbehärskning när jag får en bra bok i händerna. Jag läser och läser tills boken är slut och samtidigt kan huset förfalla totalt runt omkring mig. Jag får absolut ingenting annat gjort.

I dag när det är alla hjärtans dag så har jag tänkt väldigt mycket på alla kära hjärtan jag har och som jag älskar mer än någonting annat i hela världen. Jag är så otroligt lyckligt lottad! Jag har alla hjärtan i min familj som betyder absolut ALLT, min bror och hans familj, mina föräldrar, mina släktingar som fastrar och farbröder och morbror, mina varannantorsdagsvänner som är mycket betydelsefulla hjärtan i mitt liv, i dem räknas även en annan mycket betydelsefull person även om hon inte är med varannan torsdag, fast hon ändå tillhör det gänget. Jag har så många hjärtan i vänner, både gamla vänner och nya vänner som jag verkligen ser fram emot att få lära känna mer.

Jag vet också att det där ute finns mängder av hjärtan som på ett eller annat sätt kommer att korsa min väg och jag ser fram emot det med spänning.

Kommentarer:
Postat av: Dotter Linda

<3<3<3


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits